tv-via-internet

CANAL+ tv via internet

Heb je een glasvezelabonnement en TV van CANAL+? Dan levert je internetprovider de benodigde apparatuur voor je tv-ontvangst.

Belangrijk: Maak je gebruik van tv via glasvezel internet en ervaar je problemen met het gebruik van je tv-ontvanger of de tv app? Neem dan contact op met je internetprovider.

Contactgegevens internetproviders

Provider

Web

Telefoonnummer

Openingstijden

Online.nl

Online.nl

088 003 8500

Ma t/m za: 09.00u - 18.00u

Freedom

Freedom.nl

088-0115666

Ma t/m vr: 10.00u - 17.30u

Fiber Nederland

fiber.nl

020 760 5040

Ma t/m vr: 09.00u - 20.00u
Za:
09.00u tot 17.30u

Onvi

Onvi.nl

085 018 8990

Ma t/m vr: 08.00u - 19.00u
Za & zo:
09.00u - 12.00u

Glasnet

Glasnet.nl

088 800 1800

Fibernow

Fibernow.nl

085 486 7686



Veelgestelde vragen



⯈ Algemene vragen

  1. Wat is tv via internet? Kijk je tv via internet dan kijk je CANAL+ televisie via internet.
  2. In welke kwaliteit kan ik kijken via internet? Dat hangt af van je internetsnelheid. De maximale kwaliteit is 1080i via STB; 720p via de apps
  3. Betaal ik hetzelfde als ik overstap van satelliettelevsie? Nee, je gaat over naar een nieuw product en abonnement met een nieuwe prijs. Dit bedrag is afhankelijk van je pakketkeuze: TV Standaard of TV Compleet via tv-ontvanger of tv app.
  4. Moet ik bij de komst van glasvezel een compleet nieuw abonnement afsluiten? Ik kijk nu via de schotel. Je kan via de schotel tv blijven kijken, maar overstappen naar interactieve tv via glasvezelinternet kan natuurlijk ook. Je gaat dan wel een nieuwe overeenkomst aan.
  5. Waar kan ik mijn nota terugvinden? Je nieuwe nota kan je vinden bij de internetaanbieder waar je het internet en tv-abonnement hebt afgesloten.
  6. Blijven mijn inloggegevens na overstap van satelliet naar tv via internet van CANAL+ hetzelfde? Nee. Je krijgt nieuwe inloggegevens van je internetaanbieder.
  7. Kan ik nog inloggen op Mijn Canal Digitaal als ik overstap van satelliet naar tv via internet? Je krijgt nieuwe inloggegevens van je internetaanbieder. Wil je wijzigingen doorgeven, neem dan ook contact op met je nieuwe aanbieder.

⯈ Overstappen

  1. Wanneer word ik overgezet van schotel naar tv via internet? Je wordt automatisch overgezet op het moment dat je glasvezelinternetverbinding actief wordt. De exacte opleverdatum wordt gecommuniceerd door de glasvezelinternetaanbieder met wie je het contract hebt afgesloten.
  2. Krijg ik een extra tv-ontvanger voor mijn tv en dus ook direct een extra afstandsbediening? Je huidige tv-ontvanger wordt vervangen door een nieuw exemplaar dat geschikt is voor het kijken van tv via internet. Met de afstandsbediening hiervan kun je ook je tv bedienen.
  3. Kan ik als ik overstap van de schotel naar tv via internet mijn bestaande bekabeling gebruiken (coax)? Nee. Je hebt geen schotel en bijbehorende bekabeling meer nodig.
  4. Mag ik bij de overstap van de schotel naar tv via internet zelf mijn internetprovider bepalen? Ja, maar het is wel afhankelijk van de beschikbaarheid op jouw postcode welke partners hier leveren.
  5. Ik had al gekozen voor een abonnement van een andere internetprovider. Kan ik hier nog vanaf en alsnog overstappen naar CANAL+ tv via internet? Raadpleeg hiervoor je huidige contract met je huidige provider.
  6. Wat doe ik met mijn schotel wanneer ik overstap naar tv via internet? Die heb je niet meer nodig, maar je kan deze natuurlijk blijven gebruiken voor ontvangst van de 330-free-to-air zenders
  7. Wat doe ik met mijn hardware/kastje als ik overstap naar tv via internet? Je krijgt nieuwe hardware van ons en daarnaast uitleg wat je met het oude kastje moet doen.
  8. Geldt er een opzegtermijn als ik overstap naar tv via internet? Dat hangt af van je huidige overeenkomst. Schotelklanten die nog in contract zitten worden automatisch over gezet.
  9. Komt er een monteur om tv via internet aan te sluiten en mijn televisie in te stellen? Dat is afhankelijk van de afspraken die je maakt met de nieuwe internetaanbieder.

⯈ Techniek

  1. Hoe sluit ik de tv-ontvanger aan? Met een stroomkabel sluit je de tv-ontvanger aan op het lichtnet. Door middel van de meegeleverde UTP-kabel verbind je de ontvanger met je modem. Door middel van een eveneens meegeleverde HDMI-kabel sluit je de tv-ontvanger aan op je tv.
  2. Hoe maak ik gebruik van de interactieve diensten met mijn tv-ontvanger? Sluit je tv-ontvanger met een internetkabel aan op je modem. Je vindt vervolgens alle opties op de afstandsbediening van de tv-ontvanger.
  3. Heb ik snel internet nodig om gebruik te kunnen maken van interactieve tv? Ja. Met een glasvezelverbinding ben je er altijd van verzekerd dat je verbinding goed genoeg is om van interactieve televisie te genieten.
  4. Hoe kan ik interactief tv-kijken via mijn smart-tv? We hebben een TV-app voor de meest recente tv-modellen. Zoek in de appstore van jouw tv naar de CANAL+ app.